Auras

De Dead by Daylight Wiki
Saltar a: navegación, buscar
IconHelp auras.png
A Killer's default Aura-reading
A Survivor's Aura-reading with Bond

Auras are a Game Mechanic integral to the gameplay in Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.


Visión General[editar | editar código]

For a guide on some in-game distances to better gauge the working-radius of Aura-reading Perks, please refer to Distances.

Some Unlockables unlock potential in one's Aura-reading abilities.

Auras can be seen through obstacles and usually across long distances. Aura-reading abilities are great for locating Allies, Enemies or Objectives.


Colores del Aura[editar | editar código]

Auras come in different colours, depending on whether the Aura is from an Objective, an Ally or an Enemy.

Aura Colour General Usage Usage in Killers Usage in Survivors
Red Default Aura-reading abilities
  • Dying IconHelp dying.png Survivors
  • Survivors on a Hook IconHelpLoading hook.png
  • Killer belongings revealed by a Map IconItems map.png
Pink Enemy Auras -
  • Killer Aura revealed by Unlockables
Purple -
  • Doctor IconHelpLoading doctor.png
    • Illusionary Doctors (formerly)
Yellow Allied Auras
  • Hooks IconHelpLoading hook.png with a hooked Survivor
  • Doctor IconHelpLoading doctor.png
    • Illusionary Doctors (currently)
    • Illusionary Pallets
Blue Special Objectives


Habilidades que usan el Aura[editar | editar código]

Superviviente[editar | editar código]

Icon Name Description
IconPerks alert.png Alert Tus desarrollados sentidos están en alerta máxima. Cuando el Asesino rompe algo en un radio de 3/4/5 seconds, su Aura IconHelp auras.png se te revela por 6 segundos. Este efecto sólo puede activarse una vez cada {{{4}}}/{{{5}}}/{{{6}}}.

"Tengo una vista privilegiada." — Feng Min

Exclusiva de Feng Min hasta nivel 40, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

IconPerks bond.png Bond Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Se te revelan las Auras IconHelp auras.png de los aliados que se encuentren en un radio de 12/24/36 metros.

"Tenemos que trabajar en equipo, necesito que sobrevivas ¡para que yo pueda sobrevivir!" — Dwight Fairfield

Exclusiva de Dwight Fairfield hasta nivel 30, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

IconPerks darkSense.png Dark Sense Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Cuando las Puertas de salida IconHelp exitGates.png se te revela el aura IconHelp auras.png del asesino durante 3/5/7 segundos.

"Como dijo un sabio: Relájate, no te apresures ¡y no te preocupes! La mejor forma de combatirlo es saber cómo piensa." — Murf, The Lost Tapes

IconPerks dejaVu.png Déjà Vu Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Se te revela(n) 1/1/2 objetivos' Auras IconHelp auras.png de los generadores durante 4/8/8 segundos segundos al iniciar la prueba. Si tienes en la mano un Mapa que pueda rastrear generadores, aquellos generadores revelados por Déjà Vu se añaden al mapa.
IconPerks detectivesHunch.png Detective's Hunch Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar Auras. Al completar un generador, podrás ver el Aura IconHelp auras.png de los Generadores IconHelpLoading generators.png, Cofres IconHelp chests.png y Tótems IconHelpLoading totem.png en un radio de 32/48/64 metros durante 5 segundos.

Si tienes a mano un Mapa IconItems map.png que pueda rastrear objetos, los generadores revelados con Intuición de detective se añaden al mapa.

"¿Puedes decirnos dónde estuviste anoche?" — Detective David Tapp

Exclusiva de David Tapp hasta nivel 35, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

IconPerks empathy.png Empathy Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Las Auras IconHelp auras.png de aliados moribundos o heridos se te revelan en un radio 32/64/ilimitado metros. Empatía no revela las auras de aliados cuando están en contacto directo con el asesino.

Exclusiva de Claudette Morel hasta nivel 30, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

IconPerks kindred.png Kindred Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Mientras estés en el gancho, el aura de 1 superviviente aleatorio/todos los supervivientes/todos los supervivientes y el asesino (un radio de 8m alrededor del gancho) Auras los supervivientes se revela al resto de supervivientes.

"Sed amables los unos con los otros. Estamos juntos en esto." — Cintas perdidas: Sujan

IconPerks objectOfObsession.png Object Of Obsession Un vínculo sobrenatural te une al asesino. Cuando mires en la misma dirección que el asesino, vuestro vínculo mostrará el aura de cada uno al otro.

Este efecto sólo se aplica si estás fuera del radio de terror del asesino. Cuando seas la obsesión del asesino, este efecto será válido dentro de un rango de 56/64/72 metros. Si no, se aplicará dentro de un rango máximo de 44/56/64 metros. Aumenta las probabilidades de que seas la obsesión del asesino. Sólo una obsesión por partida

"¡Me estaba observando!" — Laurie Strode

Exclusiva de Laurie Strode hasta nivel 35, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

IconPerks plunderersInstinct.png Plunderer's Instinct Desbloquea el potencial de la habilidad de analizar auras. Las auras IconHelp auras.png de los cofres IconHelp chests.png se te revelan cuando te encuentras en un radio de 16/24/32 metros. Otorga una posibilidad ligeramente/moderadamente/considerablemente superior de encontrar un objeto IconHelp items.png de mayor rareza en los cofres.
IconPerks wakeUp.png Wake Up! Unlocks potential in one's Aura reading ability. Once all Generators IconHelpLoading generators.png are powered, Exit Gates IconHelp exitGates.png are revealed to you when within 5/10/15 % of range. While opening the Exit Gates, reveal your Aura IconHelp auras.png to other Survivors within 5/10/15 % of range.

While Wake Up! is active, you open the Exit Gates {{{4}}}/{{{5}}}/{{{6}}} faster.

"Ok, look. If we survive the next 24 hours, then I'll take you out on a real date." — Quentin Smith

Unique to Quentin Smith until Level 30, at which point its Teachable version can then be learned and taught to the other Survivors.

IconPerks windowsOfOpportunity.png Windows Of Opportunity Desbloquea el potencial de la habilidad de analizar Auras. Ves las Auras de Palés IconHelp pullDown.png y saltos a menos de 20 metros.

Oportunidades tiene un tiempo de recuperación de 60/50/40 seconds cuando saltas o sueltas un palé durante una persecución.

"Madruga, trabaja, lábrate un lugar.
Apunta, dispara, acierta en el blanco y fama ganarás.
No te quejes; la fe y la familia debes valorar,
y mil oportunidades se te presentarán".
— "Oportunidades", de Kate Denson

Único de Kate Denson hasta nivel 35, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

Asesino[editar | editar código]

Icon Name Description
IconPerks aNursesCalling.png A Nurse's Calling Desbloquea el potencial de la habilidad de analizar auras. Se te revelan las Auras IconHelp auras.png de los supervivientes que se están curando o están siendo curados si se encuentran en un radio de 20/24/28 metros.

"Apegada aún a los restos de su pasado, se siente atraída por los que necesitan ayuda."

Exclusiva de La Enfermera hasta nivel 40, luego puede enseñarse y usarse en otros Asesinos.

IconPerks barbecueAndChilli.png Barbecue & Chilli Un profundo vínculo con el Ente IconHelp entity.png desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Después de colgar a un superviviente, ves las Auras IconHelp auras.png del resto durante 4 segundos cuando están a más de 50/75/100 % de distancia del gancho IconHelpLoading hook.png.
  • Otorga un de puntos de sangre en cualquier evento de puntuación mientras un superviviente esté colgado. El bonus de Puntos de Sangre se recibe al finalizar la partida.

"Matar no me produce ningún placer. Uno hace ciertas cosas porque es lo que toca. No tienen por qué gustarte." — Drayton Sawyer

Exclusiva de El Caníbal hasta nivel 35, luego puede enseñarse y usarse en otros Asesinos.

IconPerks bitterMurmur.png Bitter Murmur Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Se te revelan las Auras IconHelp auras.png de los supervivientes durante 5/7/9 segundos cuando las Puertas de salida IconHelp exitGates.png se accionen.
IconPerks bloodWarden.png Blood Warden Una vez por partida, una vez que al menos una puerta de salida esté abierta, si cuelgas a un superviviente, invocarás al Ente IconHelp entity.png, que bloqueará las salidas para todos los supervivientes durante 30/40/60 segundos. Mientras Guardián de Sangre esté activa, verás las auras IconHelp auras.png de los supervivientes que se encuentren en las zonas de salida IconHelp exitGates.png.

Único de La Pesadilla hasta nivel 40, luego puede enseñarse y usarse en otros Asesinos.

IconPerks deerstalker.png Deerstalker Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Se te revelan las Auras IconHelp auras.png de supervivientes moribundos cuando se encuentran en un radio de 12/24/36 metros.
IconPerks territorialImperative.png Territorial Imperative Desbloquea el potencial en la habilidad de analizar auras. Se te revelan las auras IconHelp auras.png de los supervivientes durante 3 segundos cuando llegan al sótano IconHelp basement.png y tú estás a más de 32 metros de distancia de la entrada del mismo.

Ordenamiento territorial sólo se puede activar una vez cada 60/45/30 segundos.

"No estamos a salvo en ningún sitio..."

Exclusiva de La Cazadora hasta nivel 35, luego puede enseñarse y usarse en otros Asesinos.


Habilidades que afectan al Aura[editar | editar código]

Superviviente[editar | editar código]

Icon Name Description
IconPerks boilOver.png Boil Over Tienes un espíritu luchador y haces todo lo posible por zafarte del enemigo.

Tus efectos de forcejeo contra el asesino aumentan en un 25/50/75 %.

Nublas la habilidad del asesino de ver Auras IconHelp auras.png de gancho en un radio de 10/12/14 metres.

"A golpes y patadas
intento liberarme:
tus manos no pueden pararme."
— "Arrebato", de Kate Denson

Exclusiva de Kate Denson hasta nivel 40, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

[[File:|64px]] Open Handed Aumenta el potencial de la habilidad de análisis de auras de tu equipo y tuya
  • Aumenta el alcance del análisis de auras en 4/6/8 metros.

"Prestar atención es lo que me ha mantenido vivo durante años. Eso, y mi atractivo, por supuesto." — Ace Visconti

Exclusiva de Ace Visconti‎‎ hasta nivel 30, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

IconPerks soleSurvivor.png Sole Survivor A medida que tus amigos caigan en manos del asesino, tus probabilidades de sobrevivir aumentarán debido a una fuerza inexplicable. Cada superviviente asesinado o sacrificado perturba la capacidad del asesino para analizar tu aura.
  • 1 asesinado o sacrificado: el alcance del análisis de auras del asesino se reduce un 40/45/50 %.
  • 2 asesinados o sacrificados: el alcance del análisis de auras del asesino se reduce un 40/60/75 %.
  • 3 asesinados o sacrificados: el alcance del análisis de auras del asesino se reduce un 40/75/100 %

"Fue el hombre del saco." — Laurie Strode

Exclusiva de Laurie Strode hasta nivel 30, luego puede enseñarse y usarse en otros Supervivientes.

Asesino[editar | editar código]

Icon Name Description
IconPerks knockOut.png Knock Out El trauma causado por tus brutales ataques hace que pedir ayuda sea extremadamente difícil. Los supervivientes agonizantes no se revelan a los demás mientras permanezcan a más de 32/24/16 metro de alcance.

"Esa pistola no sirve. A la antigua usanza... ¡con una almendra! Así es mejor. Así mueren mejor." — Nubbins Sawyer

Exclusiva de El Caníbal hasta nivel 30, luego puede enseñarse y usarse en otros Asesinos.

IconPerks surveillance.png Surveillance Unlocks potential in one's Aura reading ability. The last 8/12/16 seconds are indicated in white to you for 16 seconds.

"Are you gonna behave?" — Amanda Young

Unique to The Pig until Level 35, at which point its Teachable version can then be learned and taught to the other Killers.

IconPerks hexTheThirdSeal.png Hex: The Third Seal Un maleficio que perjudica la capacidad propia de analizar auras. Goplear a un enemigo mientras haya un tótem de maleficio activo reduce la efectividad de su habilidad de análisis de auras un 100%. Este efecto se aplica a los últimos 2/3/4 supervivientes golpeados.

Los efectos del maleficio persisten mientras el tótem IconHelpLoading totem.png correspondiente siga en pie.

"Ella ha tocado tu piel, ¡llevas la marca de la bruja!"

Exclusiva de La Bruja hasta nivel 30, luego puede enseñarse y usarse en otros Asesinos.


Desbloqueables que usan Aura[editar | editar código]

Objetos[editar | editar código]

Icon Name Description Durability Rarity
FulliconItems mapItem.png
Map (Item) An old piece of parchment made out of a skin-like material. Is rolled and sealed with an uncoloured leather string. Holding and channelling the map unlocks great potential in one's Aura reading ability which slowly burns the map. Generators' Auras which you have already encountered are revealed to you for as long as the map has charges left.
  • Starts with 1 Generator IconHelpLoading generators.png tracked.
  • Unlocks ability to track generators within 8 meters.
20 segundos
Raro(a)
FulliconItems rainbowMap.png
Rainbow Map A piece of parchment made out of oddly fresh skin. Blood on its edge has yet to dry. It is rolled and sealed with multiple coloured ropes and cords. Holding and channelling the map unlocks a great potential in one's Aura reading ability which slowly burns up the map. Objects with Auras which you have already encountered are revealed to you for as long as the map has charges left.
  • Starts with 3 Objects tracked.
  • Unlocks the ability to track Generators IconHelpLoading generators.png within an 8 meter range.
  • Unlocks the ability to track Hooks IconHelpLoading hook.png within an 8 meter range.
  • Unlocks the ability to track Exit Gates IconHelp exitGates.png within an 8 meter range.
  • Unlocks the ability to track the Hatch IconHelpLoading hatch.png within an 8 meter range.

"It disheartens me. All this unspeakable knowledge and gruelling effort and yet nothing tangible, nothing usable to get out of this nightmare." — Vigo's Journal

20 segundos
Ultrarraro(a)
FulliconItems brokenKey.png
Broken Key The bow and shank of a key, vibrating with power. The Broken Key's power cannot be triggered by itself. Various objects can be attached to its jump ring, which channels the Broken Key's power into various effects.
  • Requires Add-ons IconHelp addons.png for any abilities.
10 segundos
Raro(a)
FulliconItems dullKey.png
Dull Key A bent and dull Key that once held great power. The Dull Key's power cannot be triggered by itself. Various objects can be attached to its jump ring, which channels the Dull Key's remaining power into various effects.
  • Can be consumed to open the Hatch IconHelpLoading hatch.png.
5 segundos
Muy Raro(a)
FulliconItems skeletonKey.png
Skeleton Key A tarnished and crooked Key, vibrating with ominous power. The Skeleton Key's power cannot be triggered by itself. Various objects can be attached to its jump ring, which channels the Skeleton Key's power into various effects.
  • Can be consumed to open the Hatch IconHelpLoading hatch.png.
30 segundos
Ultrarraro(a)

Accesorios de Superviviente[editar | editar código]

Icon Name Stacking Rarity Description Item
FulliconAddon erodedToken.png
Eroded Token
No
Poco Común
A heavily worn out token made of brass. If an inscription or drawing was once engraved in it, it has today completely disappeared. Can be attached to the Key using its jump ring to channel the Key's Aura reading ability.
  • Reveals Survivors' Auras when within 24 metres of range.
KeyIconItems key.png
FulliconAddon scratchedPearl.png
Scratched Pearl
Yes
Poco Común
A porous and scratched white pearl. A minuscule jump ring allows the pearl to be attached to the Key.
  • Moderately increases the range of the Key's Aura reading ability.
FulliconAddon goldToken.png
Gold Token
No
Raro(a)
A gold token with a dull appearance. Both faces are smooth and void of any inscriptions. Can be attached to the Key using its jump ring to channel the Key's Aura reading ability.
  • Reveals Survivors' Auras when within 48 metres of range.
FulliconAddon bloodAmber.png
Blood Amber
No
Muy Raro(a)
A blood-red amber striped with black veins. The amber is warm to the touch. Can be attached to the Key using its jump ring to channel the Key's Aura reading ability.
  • Reveals the Killer's Aura when within 32 metres of range at the great expense of the Key's energy.
FulliconAddon redTwine.png
Red Twine
No
Poco Común
A bristly and rough piece of twine of a deep red colour. Can be tied around a map to enhance its Aura reading ability.
  • Unlocks the ability to track the Killer's belongings.
MapIconItems map.png
FulliconAddon unusualStamp.png
Unusual Stamp
Yes
Poco Común
A wooden stamp with a crosshatched rubber pad used to mark documents. It is unclear as to how or by whom this stamp was originally used. Can be used with a map.
  • Moderately increases the range of the map tracking ability.
FulliconAddon yellowWire.png
Yellow Wire
No
Poco Común
A small electrical wire. Both ends are heavily damaged like it has been forcefully torn out of its intended location. Can be tied around a map to enhance its Aura reading ability.
FulliconAddon blackSilkCord.png
Black Silk Cord
No
Raro(a)
A smooth black cord with a soft appearance. Can be tied around a map to enhance its Aura reading ability.
FulliconAddon oddStamp.png
Odd Stamp
Yes
Raro(a)
A stamp carved out of sturdy blonde wood. The text found at the base is incomprehensible: "kw'zvre'od". Can be used with a map.
  • Considerably increases the range of the map tracking ability.
FulliconAddon crystalBead.png
Crystal Bead
No
Muy Raro(a)
An intricate set of lenses wrapped up in an astonishingly complex apparatus. The gears controlling the lenses' focus move by themselves as to focus on something invisible to humans.
  • Every Survivor sees the Aura generated by the map when the owner activates it.

Accesorios de Asesino[editar | editar código]

Icon Name Stacking Rarity Description Power
FulliconAddon pussyWillowCatkins.png
Pussy Willow Catkins
No
Poco Común
A handful of small, pristine flower clusters covered in a fine greyish fur.
  • Reveals the Survivor's Aura for 3 seconds when they trip the Phantasm trap.
Blackened CatalystIconHelpLoading hag.png
FulliconAddon willowWreath.png
Willow Wreath
No
Raro(a)
Three frail willow branches attached to form a triangular wreath.
  • Reveals the Survivor's Aura for 5 seconds when they trip the Phantasm trap.
FulliconAddon restraintClassII.png
"Restraint" - Class II
No
Poco Común
An experimental ECT procedure developed within the Fog. Uses a wavelength that links the patient's and Doctor's minds. This procedure is known to cause mild cases of hallucination in the patient.
  • Reveals Survivors' Auras for 1 second when Madness increases.

Survivors with Madness have the following affliction:

  • Madness II: Slightly increased duration for an Illusionary Doctor. Can be seen by The Doctor as an allied aura.
  • Madness III: Moderately increased duration for an Illusionary Doctor. Can be seen by The Doctor as an allied aura.
  • Afflictions of the same type do not stack.
Carter's SparkIconHelpLoading doctor.png
FulliconAddon restraintClassIII.png
"Restraint" - Class III
No
Raro(a)
An experimental ECT procedure developed within the Fog. Uses a high stimulus wavelength to link the patient's and Doctor's minds. This procedure is known to cause serious cases of hallucinations in the patient.
  • Reveals Survivors' Auras for 2 seconds when Madness increases.

Survivors with Madness have the following affliction:

  • Madness II: Moderately increased duration for an Illusionary Doctor. Can be seen by The Doctor as an allied aura.
  • Madness III: Considerably increased duration for an Illusionary Doctor. Can be seen by The Doctor as an allied aura.
  • Afflictions of the same type do not stack.
FulliconAddon restraintCartersNotes.png
"Restraint" - Carter's Notes
No
Muy Raro(a)
An experimental ECT procedure developed within the Fog, crudely annotated. Uses an unbearable stimulus wavelength to link the patient's and Doctor's minds. This procedure is known to cause severe cases of hallucinations in the patient.
  • Reveals Survivors' Auras for 3 seconds when Madness increases.

Survivors with Madness have the following affliction:

  • Madness II: Considerably increased duration for an Illusionary Doctor. Can be seen by The Doctor as an allied aura.
  • Madness III: Tremendously increased duration for an Illusionary Doctor. Can be seen by The Doctor as an allied aura.
  • Afflictions of the same type do not stack.

"I CAN SEE THEIR DISGUSTING ILLNESSES ." — Unsigned Notes (potentially Herman Carter)

FulliconAddon classPhoto.png
Class Photo
Yes
Muy Raro(a)
A large photograph taken at Badham Preschool showing the cheerful class of 94-95.
  • When a Survivors is pulled into the Dream Transition, all other Survivors' Auras are revealed to you for the duration of the Dream Transition.
  • Tremendously increases the Dream Transition. Time to fall asleep increased by 2 seconds.
Dream DemonIconHelpLoading nightmare.png
FulliconAddon reflectiveFragment.png
Reflective Fragment
No
Poco Común
A tiny piece of a highly reflective material most probably from a broken mirror.
  • Evil Within II reveals the aura of Survivors who have been stalked for at least 1 second.
  • Aura stays visible for a duration of 2 seconds.
Evil WithinIconHelpLoading shape.png
FulliconAddon glassFragment.png
Glass Fragment
No
Poco Común
A tiny piece of tinted glass, probably from a broken object. It is impossible to determine its origin.
  • Evil Within I reveals the aura of Survivors who have been stalked for at least 1 second.
  • Aura stays visible for a duration of 2 seconds.
FulliconAddon mirrorShard.png
Mirror Shard
No
Raro(a)
A large and sharp piece of a broken mirror.
  • Evil Within II reveals the Aura of Survivors who have been stalked for at least 1 second.
  • Aura stays visible for a duration of 5 seconds.
FulliconAddon vanityMirror.png
Vanity Mirror
Yes
Muy Raro(a)
A standing portable vanity mirror in perfect condition except for a fine layer of dust and face powder covering it.
  • Evil Within II reveals Survivors' Auras when stalking within a range of 16 metres.
  • Evil Within cannot progress past TIER II.
  • Slightly reduces movement speed.
  • For each Hit Score Event, grant 100 % Bloodpoints for the Hit Score Event in the Brutality Category and an additional 150 % Bloodpoints in the Deviousness Category.
FulliconAddon scratchedMirror.png
Scratched Mirror
Yes
Muy Raro(a)
A standing portable vanity mirror which has been violently scratched with a sharp metallic object.
  • Evil Within I reveals Survivors' Auras when stalking within a range of 32 metres.
  • Evil Within cannot progress past TIER I.
  • For each Hit Score Event, grant 100 % Bloodpoints for the Hit Score Event in the Brutality Category and an additional 200 % Bloodpoints in the Deviousness Category.
[[File:|center|frameless|64px]] Pungent Fiale
No
Raro(a)
The clear liquid has a very particular stench that can be recognised and tracked by some animals.
  • Lockers' Auras are shown to you when within 36 metres of range.
Hunting HatchetsIconHelpLoading huntress.png
FulliconAddon glowingConcoction.png
Glowing Concoction
No
Muy Raro(a)
An otherworldly concoction that faintly glows a foreboding light.
  • Hit victims' Auras are shown to you for 5 seconds.
FulliconAddon amandasSecret.png
Amanda's Secret
No
Muy Raro(a)
A black metal box containing a knife and various medical supplies, such as bandages and compresses. Deep cuts reduce stress and awaken the senses.
  • Disables The Pig's ability to see Jigsaw Boxes' Auras.
  • Gain a notification when a Survivor removes a Reverse Bear Trap.
  • Auras of Survivors removing a Reverse Bear Trap are revealed to you for 6 seconds.
Jigsaw's BaptismIconHelpLoading pig.png
FulliconAddon amandasLetter.png
Amanda's Letter
Yes
Ultrarraro(a)
A blackmailing Letter for the attention of Amanda. Fills the reader with rage and focus.
  • While crouched, see outlines of Survivors within 12 metres of range.
  • Reduces available Reverse Bear Traps by 3.
  • Reduces available Jigsaw Boxes by 2.

"Amanda, you were with Cecil the night Jill lost Gideon. You killed their child. You know it and I know it." — Amanda's Letter

FulliconAddon tattoosMiddleFinger.png
Tattoo's Middle Finger
No
Ultrarraro(a)
The priced middle finger of a large tattooed man. Has a faint taste of machinery oil.
  • Auras of Intoxicated Survivors are revealed to you for 6 seconds.
The Afterpiece TonicIconHelpLoading clown.png
FulliconAddon allSeeing-Mud.png
"All Seeing" - Mud
No
Poco Común
The Kra-Frabai symbol, representing the Entity watching over us, is finger-drawn in mud on the head of the Bell.
  • While invisible, see the Survivors' Auras within 6 metres of range.
Wailing BellIconHelpLoading wraith.png
FulliconAddon allSeeing-White.png
"All Seeing" - White
No
Raro(a)
The Kra-Frabai symbol, representing the Entity watching over us, is stamped in white ink on the head of the Bell.
  • While invisible, see the Survivors' Auras within 8 metres of range.
FulliconAddon allSeeing-Blood.png
"All Seeing" - Blood
No
Muy Raro(a)
The Kra-Frabai symbol, representing the Entity watching over us, is stamped in blood on the head of the Bell.
  • Unlocks hidden potential in one's Aura-reading ability. While cloaked, the Auras of Survivors within 12 metres are revealed to you.
FulliconAddon allSeeing-Spirit.png
"All Seeing" - Spirit
No
Ultrarraro(a)
The Kra-Frabai symbol, representing the Entity watching over us, ominously glows on the head of the Bell.
  • Unlocks awesome potential in one's Aura-reading ability. While cloaked, the repair progress of Generators can be determined by the intensity of their Auras.